close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מחפשים עורך דין ייפוי כוח מתמשך?

מערכת שורשיט ניסן, תשפא01/04/2021

עורך דין ייפוי כוח מתמשך ייתן מענה מיטבי ומקצועי של ייפוי כח מתמשך בעניינים שונים

תגיות:

כל אדם שמלאו לו 18 ומבין את משמעות המסמך יכול לעשות ייפוי כוח מתמשך למצב בו לא יוכל לטפל בעינינו ויהיה זקוק לעזרה בשל הזדקנות, דמנציה וכדומה. ייפוי הכוח מעניק סמכות לאדם הממונה על ידי הפונה, לנהל את עינינו בתחומים מסוימים או באופן גורף, על פי מה שנכתב והוסכם. את ייפוי הכוח המתמשך ניתן לערוך רק על ידי עורך דין שהוסמך לכך. את רשימת עוה"ד שהוסמכו ניתן למצוא באתר לשכת עורכי הדין וגם באתר האפוטרופוס הכללי.ניתן לעשות ייפוי כח מתמשך בעניינים שונים, ועל כך נפרט בהמשך.

מדוע כדאי לעשות ייפוי כוח אצל עורך דין ייפוי כוח מתמשך?

  • עורכי דין שהוסמכו לנושא, בקיאים בתחום, מקצרים, ומפשטים את ההליך.
  • אם יש צורך לערוך או לשנות את המסמך המשפטי, בעקבות שינויים או בשל כל סיבה אחרת ניתן לעשות זאת רק עם עורך דין שהוסמך לכך.
  • ייפוי הכוח יכול להוות תחליף להליך של אפוטרופוס.
  • חוסך זמן וטעויות.
  • מאפשר חופש בחירה בנושאי ייפוי הכוח ובגבולות המוסכמים.
כאשר עולה הצורך לעשות ייפוי כוח, עקב מחלה, הזדקנות, מצב נפשי, או להבטחת העתיד, (בדומה לביטוח חיים) מומלץ לעשות זאת אצל עורך דין ייפוי כוח מתמשך. ההליך יהיה פשוט ומובן, עורך הדין ידע לאפיין את המצב ואת הצרכים הנכונים, ויקל את כל ההליך הפורמאלי. בשל העובדה שבמקרים בהם עולה צורך לעשות שינויים במסמך המשפטי, ניתן לעשות זאת רק ע"י עו"ד שהוסמך לכך, כדאי לתת לו לטפל בנושא כבר מהתחלה.

כיום ניתן לעשות ייפוי כח מתמשך בעניינים שונים ומגוונים:
? ייפוי כח מתמשך בעניינים הנוגעים ברכוש.
? ייפוי כח מתמשך בעניינים אישיים.
? ייפוי כוח מתמשך לחשבונות בנקאיים.
? ייפוי כוח מתמשך מקוון.
? ייפוי כוח מתמשך בזמן הקורונה.

ייפוי הכוח המתמשך, מכסה נושאים מגוונים שיש לתת עליהם את הדעת, ולעורך דין המוסמך יש ידע נרחב ופתרונות המתאימים לכל מקרה או תרחיש. ניתן כיום לעשות את ייפוי הכוח באופן מקוון ומהיר.

בתקופת הקורונה עלו הפניות לעריכת ייפוי כוח. הזמנים אינם ברורים וכדאי להיערך בהתאם, הן בשל הסגרים וההגבלות שהוטלו ושינויי סדרי והרגלי חיים והן בשל סכנת המחלה עצמה.

ייפוי הכוח מהווה אלטרנטיבה לאפוטרופסות בשל כמה נושאים: הגמישות בהסכם ייפוי הכוח מאפשר לבחור מי יהיה מיופה הכוח ובאילו עניינים, אפוטרופוס לעומת זאת, נבחר רק על ידי בית המשפט. בעת מינוי אפוטרופוס נדרש לשלם אגרה ובמסמך של ייפוי כח אין צורך באגרה. האופטרופוס נדרש למלא דוחות תקופתיים ובייפוי הכח אין צורך בחובת דיווח.

לסיכום: עורך דין ייפוי כוח מתמשך ייתן מענה מיטבי ומקצועי של ייפוי כח מתמשך בעניינים שונים.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה